Viļņveida elpošanas vingrinājumi labākai pašsajūtai

02-09-2018

Yoga meditation on the beach


* Apsēžas uz krēsla, mugura taisna, nepieskaras atzveltnei. Skatiens viegli vērsts uz priekšu. Rokas uz ceļgaliem ar plaukstām uz augšu. Mugura, pleci un kakls atslābināti.

* Uzmanība pamazām tiek koncentrēta uz elpošanu. Vispirms tajā jāieklausās brīvi, tad pamazām sāk to regulēt.

Ieelpa: vēders atslābinās uz izspiežas uz āru, krūškurvja kustības minimālas, gaiss plaušās tiek ievilkts, galvenokārt izmantojot vēdera un diafragmas kustības.

Izelpa: vēders tiek ievilkts, tas pavirzās uz augšu zem ribām, it kā censtos pielipt mugurkaulam. Krūškurvja kustības minimālas, gaiss no plaušām izplūst, pateicoties diafragmas un vēdera spiedienam.

Nedrīkst aizmirst, ka mugurai, pleciem un kaklam jābūt atslābinātiem.

Kad elpošana ar vēderu būs apgūta, metodi var papildināt ar domu vizualizāciju.

Ieelpa: kaut kas smalks un maigs ceļas pa ķermeni augšup, tas iet cauri visam ķermenim no papēžiem līdz pat pakausim, tas iziet cauri pakausim un paceļas gaisā.

Izelpa: šis smalkais un maigais kaut kas plūst lejup pa ķermeni, izejot tam visam cauri, tas ieplūst caur pakausi un, sasniedzot papēžus, aizplūst kaut kur lejup.

Veicot vizualizāciju, jāelpo lēnām, bet dziļi. Vingrojumu izpilda ne mazāk kā 15 minūtes. Maksimālais laiks nav ierobežots.

loading...