Vai iespējams dabīgā veidā paaugstināt kolagēna līmeni ādā?

19-09-2023

Foto – Pixabay

Kolagēns ir jaunības un veselīgas ādas atslēga. Ar vecumu šī svarīgā proteīna līmenis organismā samazinās, izraisot ādas novecošanās pazīmes, piemēram, grumbas, tvirtuma un tonusa zudumu.

Tomēr ir vairāki veidi, kas var palīdzēt palielināt kolagēna līmeni ādā dabiskā ceļā, neizmantojot ķirurģiskas procedūras un injekcijas.

Kā palielināt kolagēna līmeni ādā



1. Sabalansēts uzturs

Viens no svarīgākajiem veselīgas ādas uzturēšanas aspektiem ir pareizs uzturs. Sabalansēts uzturs, kas bagāts ar vitamīniem un antioksidantiem, veicina ādas atjaunošanos.

Svarīgi uzturā iekļaut pārtikas produktus, kas veicina kolagēna veidošanos. C vitamīns, kas atrodams citrusaugļos, salātos un ogās, ir spēcīgs antioksidants un palīdz stimulēt kolagēna sintēzi.

Jāņem vērā arī pārtikas produkti, kas satur dzīvnieku izcelsmes kolagēnu, piemēram, kaulu buljoni, jūras zivis, olu dzeltenumi un ķirbju sēklas. Tie visi satur dabīgu kolagēna avotu, kas palīdz uzturēt šī proteīna līmeni organismā.

2. Vitamīnu kompleksu un uztura bagātinātāju lietošana

Dažkārt organismam trūkst svarīgu uzturvielu, ko iegūstam no pārtikas. Šādos gadījumos var palīdzēt vitamīnu kompleksu un uztura bagātinātāju (BAA) lietošana.

Pastāv īpaši kompleksi, kas satur vitamīnus un minerālvielas, kuras veicina ādas veselību, piemēram, OMEGA-3 un kolagēnu. Izvēloties šādus produktus, pievērsiet uzmanību to sastāvam, jo kolagēns var būt dzīvnieku, zivju vai augu izcelsmes.

3 Lietojiet krēmus ar SPF

Saules stari var bojāt ādu un paātrināt novecošanās procesus. UV stari var iznīcināt hialuronskābi, kurai ir svarīga loma ādas elastības uzturēšanā. Tāpēc ir obligāti jālieto produkti ar SPF (aizsargfaktoru). Tas palīdzēs pasargāt ādu no fotonovecošanās un uzturēt augstāku kolagēna līmeni.

4. Sports un masāža

Aktīvs dzīvesveids un regulāras fiziskās aktivitātes var pozitīvi ietekmēt kolagēna līmeni ādā. Fiziskās aktivitātes palīdz savilkt muskuļus un uzlabot asinsriti, kas palīdz palielināt kolagēna sintēzi. Turklāt masāža – gan manuālā, gan mašīniskā – uzlabo asinsriti, stimulē šūnu elpošanu un palīdz uzlabot vispārējo ādas veselību.

Kolagēna līmeņa palielināšana ādā ir process, kas prasa laiku un pacietību. Tomēr, izmantojot pareizu pieeju un rūpes, jūs varat saglabāt ādas jaunību un skaistumu gadiem ilgi, izvairoties no ķirurģiskām operācijām un injekcijām.

LASI ARĪ ŠOS RAKSTUS!

Dateļpalmas lapas skaistumam: mirdzošai ādai un veselīgiem matiem

Biostimulēta alvejas sula. Kāpēc to dēvē par brīnumrecepti jaunībai un skaistumam?

Deviņas lieliskas receptes ar banāniem: spožiem matiem, baltiem zobiem, starojošai ādai