Tu par sevi domā pārāk slikti! Īpaši, ja tev atbilst šīs septiņas pazīmes

07-07-2024

Foto – Pixabay

Bieži vien mūsu iekšējie dialogi ir pilni paškritikas, šaubu un spriedumu, neapzinoties, kādu kaitējumu šīs domas var nodarīt.

Daudzi cilvēki dzīvo ar negatīvu pašvērtības sajūtu. Tā var būtiski ietekmēt garīgo veselību un vispārējo pašsajūtu.

Resursā New Trader U ir apzinātas septiņas pazīmes, kas liecina, ka jūsu domas par sevi var būt nepatiesas, un sniegti padomi, kā veidot līdzsvarotāku un pozitīvāku priekšstatu par sevi.

1. Jums ir domāšanas veids “visu vai neko”

Domāšana “visu vai neko”, saukta arī par melnbalto domāšanu, ir kognitīvs izkropļojums, kas neatstāj vietu nekam pa vidu. Jūs varat domāt galējībās, piemēram, “es esmu pilnīgs neveiksminieks” vai “es esmu perfekts”. Šāda domāšana var izkropļot jūsu realitātes uztveri un radīt nereālas cerības.

Svarīgi apzināties, ka dzīve reti kad ir melnbalta un ka starp panākumiem un neveiksmēm pastāv plaša diapazona iespējas.

2. Jūs nepārtraukti sevi salīdzināt ar citiem

Sociālo plašsaziņas līdzekļu laikmetā ir vieglāk nekā jebkad agrāk iekrist slazdā, salīdzinot sevi ar citiem.

Jūs ritiniet cauri savām plūsmām, redzot rūpīgi atlasītus spilgtākos mirkļus no citu cilvēku dzīves, un jums var šķist, ka salīdzinājumā ar citiem jūs atpaliekat.

Tomēr ir svarīgi atcerēties, ka sociālie plašsaziņas līdzekļi nekad neatspoguļo pilnu kāda cilvēka dzīves ainu.

Katram cilvēkam ir grūtības un izaicinājumi, un sevis salīdzināšana ar citiem var izraisīt nepilnvērtības sajūtu un zemu pašvērtējumu. Tā vietā koncentrējieties uz savu ceļojumu un priecājieties par savu unikālo progresu un sasniegumiem.

3. Jūs noraidāt savus sasniegumus un pozitīvās īpašības

Vai jums ir grūti atzīt savus panākumus un pozitīvās īpašības? Daudzi cilvēki ar negatīvu pašvērtējumu mēdz noniecināt vai ignorēt savus sasniegumus, piedēvējot tos veiksmei vai ārējiem faktoriem, nevis savām prasmēm un pūlēm.

Šis ieradums var nostiprināt negatīvu pašvērtējumu un apgrūtināt veselīgas pašvērtības izjūtas veidošanos.

Atrodiet laiku, lai atzītu un atzīmētu savus sasniegumus, lai cik mazi tie arī šķistu. Atzīstiet savas stiprās puses un īpašības, kas padara jūs unikālu un vērtīgu.




4. Jūs uzskatāt, ka jūsu domas nosaka, kas jūs esat

Bieži izplatīts maldīgs uzskats ir ticēt, ka jūsu domas precīzi atspoguļo to, kas jūs esat kā personība. Domas ir tikai garīgi notikumi, kas nāk un iet, un tās ne vienmēr nosaka jūsu raksturu vai vērtību.

Tas, ka jūs par sevi domājat negatīvi, nenozīmē, ka esat neveiksminieks

Domu novērošana, nepieķeroties tām, var būt spēcīgs līdzeklis, lai atbrīvotos no negatīvām domām par sevi.

Praktizējieties apšaubīt un pārveidot savas domas un atgādiniet sev, ka tās ne vienmēr ir ticami realitātes rādītāji.




5. Jums ir grūti pieņemt komplimentus un pozitīvas atsauksmes

Kad kāds jūs slavē vai piedāvā pozitīvu atgriezenisko saiti, jūs to noraidāt vai jūtaties neērti? Daudziem cilvēkiem ar negatīvu pašvērtējumu ir grūti pieņemt uzslavas, bieži vien viņi noniecina savus sasniegumus vai piedēvē tos ārējiem faktoriem.

Mācīšanās pieņemt komplimentus ar pateicību var būt svarīga, lai veidotu pozitīvāku pašvērtējumu. Kad kāds atzīst jūsu stiprās puses vai sasniegumus, veltiet brīdi, lai patiesi uztvertu un novērtētu viņa vārdus, pat ja sākumā jūtaties neērti.



6. Jums ir nosliece uz pārmērīgu sevis vainošanu un kritizēšanu

Vai jūs uzņematies pārmērīgu atbildību par nelabvēlīgiem notikumiem vai iznākumiem, pat ja tie ir ārpus jūsu kontroles? Pārmērīga sevis vainošana un skarba paškritika var iedragāt jūsu pašvērtējumu un izraisīt vainas un nepietiekamības sajūtu.

Svarīgi praktizēt līdzjūtību un pašizpratni un atzīt, ka ikviens pieļauj kļūdas un saskaras ar grūtībām. Tā vietā, lai kritizētu sevi par šķietamām neveiksmēm, izturieties pret sevi laipni un iejūtīgi, kā pret labu draugu.




7. Jums ir pastāvīgas bailes no neveiksmes un noraidījuma

Bailes no neveiksmes un noraidījuma var būtiski ietekmēt jūsu pašvērtējumu un lēmumu pieņemšanu. Ja jūs pastāvīgi uztraucaties par to, ka neattaisnosiet cerības vai ka citi jūs noraidīs, jūs varat atturēt sevi no savu mērķu sasniegšanas un riskantu lēmumu pieņemšanas.

Šīs bailes var būt negatīvas pašpārliecinātības un pārliecības, ka neesat spējīgs vai cienīgs gūt panākumus, rezultāts. Noturības attīstīšana un ievainojamības pieņemšana var palīdzēt jums pārvarēt šīs bailes un attīstīt pozitīvāku un drosmīgāku domāšanu.

LASI ARĪ ŠOS RAKSTUS!

Desmit iezīmes, kas liecina: tev steidzami jāceļ pašvērtējums

Piecas pazīmes, ka sievietei ir pārāk zems pašvērtējums

Astoņas pazīmes, ka tev ir spēcīga aura, kas ļauj mainīt realitāti

Pasaki to skaļi! Katrs vīrietis sapņo dzirdēt šīs 11 frāzes no savas sievietes

Septiņi meli, ko cilvēki saka paši sev (un kas viņiem izmaksā laimi)