Pieci vingrojumi, kas palīdzēs pret kakla osteohondrozi

01-09-2018

vingrojumi

Ja parādījušās sāpes kakla daļā, tas ir pirmais signāls, ka mugurkaulā šajā vietā sākušās patoloģiskas izmaiņas – attīstās osteohondroze.

Ar šo kaiti galvenokārt sirgst tie, kam dienu no dienas nākas strādāt fiksētā pozā – noliektu galvu. Diemžēl jāatzīst, ja reiz šī slimība sevi pieteikusi, tā vairs nepazudīs. Taču osteohondrozes attīstību var aizkavēt (un tas noteikti jādara) ar speciāliem vingrojumiem.

1. Šo vingrojumu var izpildīt, neizkāpjot no gultas. Sēžot gultā, rokas nolaiž gar ķermeni, galvu noliec uz priekšu, cenšoties ar zodu pieskarties krūtīm. Pēc tam lēnām galvu iespējami maksimāli atliec atpakaļ. Atkārto 5–10 reizes.

2. Sēžot vai stāvot kaklu aptver tā, lai īkšķi būtu vērsti uz priekšpusi, bet pārējie pirksti – pret pakausi. Ar pirkstiem izdara ne pārāk spēcīgas ritmiskas satverošas kustības, galvenokārt uzspiežot kakla aizmugures daļai. Atkārto 8–10 reizes.

3. Arī šo vingrojumu var izpildīt gan sēdus, gan stāvus. Ar abu roku četriem pirkstiem, pakāpeniski pastiprinot uzspiedienu, izrīvē kaklu un pakausi virzienā no augšas uz leju (10–15 reizes).

4. Lai izpildītu šo vingrojumu, jāapguļas uz grīdas, paklājot apakšā paklājiņu un paliekot zem lāpstiņām mīkstā auduma apvalkā ieliktu koka veltnīti. Uzspiežot tam ar muguru, veltnīti ripina līdz kaklam un atpakaļ.

5. Šo vingrojumu izpilda stāvus. Galvu noliec uz priekšu, ar zodu pieskaroties krūtīm. Tad ar labās rokas vidējā pirksta galu novelk pa kakla skriemeļiem virzienā no augšas uz leju. Pēc tam pie kakla pamatnes jāsatausta septītais skriemelis un, uzspiežot bedrītei zem tā, jāizdara 9 apļveida kustības ar galvu – vispirms pulksteņa rādītāja, pēc tam pretējā virzienā. Pēc tam, izlaižot vēl vienu skriemeli, līdzīgi izmasē bedrīti zem tā.

loading...