Meditācija, kas atrisina ikvienu problēmu. Izmēģini!

15-12-2017

meditacija

Neviena kaite nespēs uzveikt cilvēku, ja viņa dvēsele ir harmonijā ar Visumu. Tā uzskata Jamamoto Hara, viens no pasaules dabiskās uztveres teorijas pamatlicējiem. Eiropā un Amerikā šī teorija ir vairāk pazīstama kā Pozitīvās domāšanas skola.

RAKSTA 1. DAĻU LASI ŠEIT!

meditacija

Skats no otras puses

Bieži nākas dzirdēt vārdus, ka nav absolūti sliktu cilvēku, ka katrā var atrast kaut ko labu.

Diemžēl dzīvē viss ir citādi. Ir ļoti grūti ko labu ieraudzīt resnā un nīgrā sievišķī ar smagu pirkuma somu rokās, kas transportā uzkāpa uz kājas un piedevām vēl nolamāja. Tad krūtīs uzvirmo dusmas, un tikai ar grūtībām izdodas sevi savaldīt, lai neatbildētu tādā pašā manierē un nepasūtītu pāridarītāju kaut kur tālu, tālu… Vai, gluži pretēji, sirds sažņaudzas aizvainojumā, gribas aizbēgt un paslēpties no šīs pasaules netaisnības…

Ir jāpaskatās uz šo situāciju it kā cita cilvēka acīm. Diena sievietei pagājusi smagā darbā, bet laiki grūti, ar pensiju vien neiztikt, tāpēc jāstrādā. Viņa cieš no liekā svara, nesamais ir smags, un viņai slima sirds… Kad sieviete atgriezīsies mājās, viņu priecīgi sagaidīs mazbērni, un viņa no smagās somas izņems un iedos tiem apelsīnus… Un tā tālāk. Līdzīgas domas ātri vien izdzēsīs negatīvās emocijas un ne tikai ļaus saglabāt nervu šūnas, bet pasargās arī sirds-asinsvadu sistēmu, jo, kā zināms, dusmu un aizvainojuma brīžos tajās tiek izmesta adrenalīna papilddeva, kas izraisa asinsvadu spazmas.

Pāris mēnešu šādi praktizējies, cilvēks iemācās pret apkārtējiem izturēties ar sapratni un mīlestību. Un, ticat vai neticat, viņi sāks atbildēt ar to pašu.

meditacija

Koncentrēties uz galveno

Vai esat kādreiz redzējuši japāņu mākslinieku darbus? Rāmītis, gandrīz tīra lapa un tikai vienā vietā pāris triepienu, kuros vairāk nojaušams nekā saskatāms koka zars. Ir jāiemācās uz savu dzīvi un visu apkārtējo raudzīties tieši tā: nevajag censties visas problēmas atrisināt uzreiz.

Jāizvēlas pati svarīgākā, kas satrauc tieši tagad, tieši šajā brīdī. Ļoti bieži cilvēki cenšas visu pagūt, visu izdarīt “tūlīt un tagad”, bet rezultātā tikai pārpūlas – gan fiziski, gan garīgi, kas noved pie neirozēm un tahikardijas, jo faktiski esam likuši savam organismam strādāt paātrinātā ritmā. Tāpēc tas nolietojas pirms laika.

Lai tas nenotiktu, nepieciešams sava veida prioritāšu saraksts: bez kā katru dienu iztikt nav iespējams (mājās vai darbā – kas katram svarīgāks), ko var atlikt un kam var vispār nepievērst uzmanību. Un tad, kā mēdz teikt, problēmas jārisina to ienākšanas kārtībā.

Nākamajā lapā lasi, kā justies laimīgam šeit un šajā brīdī!

meditacija

Justies laimīgam – šodien un šajā brīdī
Ļoti bieži mēs dzīvojam it kā priekšdienām, kaut kam, kas vēl tikai būs: visu padarīšu un tad – atpūtīšos; ir jāiet uz darbu, bet tur tik daudz problēmu… Tas noved pie nepārtrauktas nervu šūnu un galvas smadzeņu asinsvadu spriedzes, bet galarezultātā – pie bezmiega, hroniska noguruma sindroma, mikroinsulta.

Jācenšas izstrādāt tā saukto fotogrāfisko uztveri. Piemēram, ejot mājās no darba (vai otrādi), sev jāsaka: “Bijušās problēmas ir divus soļus aiz manis; nākamās problēmas – divus soļus man priekšā.

Bet šobrīd, tieši šajā mirklī, man nav problēmu, man ir labi, un es esmu mierīgs.” Var uz mirkli apstāties vai apsēsties uz soliņa, palūkoties apkārt, pasmaidīt par skaļajiem zvirbuļiem, pavadīt acīm kādu izskatīgu puisi vai meiteni… Viss, kas šajā brīdī ir ap jums, tieši šajā brīdī, šajā minūtē un šajā sekundē – ir mierpilns un personīgi jums nesagādā nekādas problēmas. Tātad, jūs esat laimīgs. Ar laiku jūs iemācīsities iet pa dzīvi no viena laimīga mirkļa uz nākamo, bet galvenais – šo mirkļu kļūs arvien vairāk un vairāk.

Starp citu, “koncentrēšanās uz galveno” teicami noder ikdienas meditācijai, kuru izpildīt var jebkurā vietā: darbā, transportā, mājās. Fiziologi secinājuši, ka šāda 15–20 minūšu ilga meditācija ir pielīdzināma stundai miega – tā dod smadzenēm atpūtu, lai pēc tam varētu ķerties pie darba ar jaunu sparu.

* Jāpieiet pie loga (vai jāpārlaiž skatiens interjeram). Jāatrod vienalga kāds priekšmets, uz kura var koncentrēt uzmanību (piemēram, koka zars, šūpoles bērnu rotaļlaukumā, trauciņš ar zīmuļiem uz rakstāmgalda utt.). Uz šo priekšmetu jāskatās, par to jādomā un jāsacer tā stāsts…

Pamazām ievērosiet, ka tas aizpilda visu jūsu redzeslauku. Jākoncentrējas un jāiztēlojas, ka pasaulē nav nekā cita, kā vien jūs un šis priekšmets, ka dotajā mirklī nav nekā svarīgāka par šo zaru (šūpolēm, trauciņu ar zīmuļiem…). Paies dažas minūtes, un smadzenes pašas dos komandu: “Pietiek!” Un lēnām jūs atkal sāksiet redzēt ne tikai izvēlēto priekšmetu, bet visu kopainu.

Šāda meditācija ir sevišķi ieteicama, kad neizdodas atrisināt kādu problēmu vai uzdevumu un smadzenes no piepūles, kā saka, vārās. Parasti pēc diviem vai trim meditācijas seansiem atbilde uz jebkuru jautājumu atnāk it kā pati no sevis.

loading...

1 Comment

  1. Anete 28.07.2017 at 09:28 - Atbildēt

    Horoskopi, laika zīmes, ticējumi, dažādi dievi un arī Latvijas valdība – vari ticēt, vari iesmīkņāt. Sen zināms, ka tautas gudrībā “zem stāvoša akmens ūdens netek” paslēpta dziļa jēga. Dažādi garīgi vingrinājumi un prakses der un darbojas, lai cilvēks saprastu, ko grib, nospraustu mērķi un ceļā nezaudētu orientierus. Tomēr – jāiet uz mērķi būs vien pašam, katru soli, katru mirkli.
    Ne katrs var atļauties nopirkt salonā jaunu auto, dzīvesvietu bez īrēšanas un banku verdzības uz 30 gadiem. Izvēlēties sev dzīves partneri tādu, kāda patīk, nevis tādu, kādu vari atļauties. Tu vari? Ko tu darītu, ja iegūtu 100 miljonus eiro? Vai spēj iztēloties savu dzīvi pēc tam? Aizpildi savu īpašo kombināciju jau šodien un pārvērt dzīvi sapnī! https://goo.gl/MQAn8g