Kāpēc bērnu jāģērbj kā sīpoliņu, skaidro pediatre

18-10-2016

children  sits on plastic sled in park in winter

5. Lutini bērnu ar rudens veltēm. Labākais veids, kā stiprināt imunitāti, ir lietot uzturā gana daudz vietējo sezonas dārzeņu un ogu. Cik ilgi vien iespējams, maltītes gatavo no ķirbjiem, burkāniem, bietēm un citiem sezonālās ražas dārzeņiem, kas satur vērtīgas uzturvielas un vitamīnus. Tie, kam rudens labumi neaug mazdārziņā, kopā ar atvasēm var doties uz saimniecībām, kuras piedāvā pašiem salasīt ābolus, vēlās avenes un citas rudens veltes.

6. Saldajā – saldējums! Maldīgs ir priekšstats, ka saldējums ir kārums tikai vasarai. Arī rudenī un ziemā bērnam jādod saldēti produkti. Tā stiprināsi imunitāti. Vari dot bērnam dabīga piena vai krējuma saldējumu, saldētu Danonki sieriņu vai gluži vienkārši – saldētas ogas!

7. Seko līdzi šķidruma daudzumam. Aukstā laikā dabiski padzerties prasās mazāk, tāpēc seko līdzi, vai bērns uzņem nepieciešamo daudzumu šķidruma. Vislabākais ir tīrs ūdens, tomēr to vari papildināt ar kādu rudens vitamīnu devu, piemēram, cidoniju sīrupu. Neļauj dzert karstu tēju, it sevišķi, tieši pirms vai pēc pastaigas vēsā gaisā.

8. Guliet svaigā gaisā. Pirms gulētiešanas izvēdini telpu. Jo siltāks ir mājokļa gaiss, jo sausāks tas kļūst, pakļaujot lielākam saslimšanas riskam. Istabā, kurā sastāvējies gaiss būs izvēdināts un mitrināts, ciešāks būs arī bērna miegs.

9. Pievērs uzmanību veselībai un profilaksei. Katras iesnas nav gripa – tomēr konsultējis ar ārstu, ja ir simptomi, kas liek raizēties par bērna veselību. Ar sāpošu kaklu, ausīm vai temperatūru ieteicams iet pie otolaringologa (LOR), par gripas vakcināciju jāvēršas pie pediatra vai ģimenes ārsta, kas pārzina bērna veselības stāvokli.

Vesels bērns vecākiem nozīmē mazāk stresa un uztraukumu, tāpēc ar vairāk padomiem iepazīsties www.mazoekspertuskola.lv.

Lasīt tālāk: 1 2
loading...