Asinsrite kājās: kas liecina par traucējumiem, kā uzlabot?

15-09-2023

Normāla asinsrite ir veselības pamats. Asinsvadu darbība kājās var būt traucēta, ja vasaras apavi nelaiž cauri gaisu, bet ziemas nav pietiekami silti un piedevām netiek arī ievērots uztura režīms, ir novājināta imunitāte, mazkustīgs dzīvesveids, nosliece uz hipotoniju un asinsvadu veģetatīvo distoniju.

Ja ar kāju asinsvadiem viss ir kārtībā, ko nevar teikt par uzskaitītajiem cēloņiem, obligāti nepieciešama laikus sākta profilakse. Vairāk uzmanības jāvelta sportam, norūdīšanās procedūrām, ziemā no rīta kājas var ierīvēt ar ledusgabaliņu, vēlama arī viegla masāža, bet pēdas var ierīvēt ar kamparspirtu.

Toties, ja asinsrites traucējumi jau radušies, pēdas un potītes nepārtraukti salst, āda kļuvusi sauca un raupja un uz tās manāmi zilgansarkani plankumi, bet, ienākot no aukstuma siltumā, kājās jūtama viegla nieze, dedzināšana vai pat sāpes, nepieciešama daudz nopietnāka rīcība.



  1. Jāatsakās no šauriem apaviem, to vietā jāizvēlas ērtāki, kas siltināti ar dabīgu vilnu. Jāatsakās arī no plānajām zeķbiksēm, kas aukstajam laikam nav piemērotas.
  2. Jāievieš izmaiņas uzturā. Vairāk jālieto produkti ar paaugstinātu A un C vitamīna, beta karotīna saturu (zivju eļļa, sviests, biezpiens, krējums, aknas, mango, aprikozes, apelsīni, greipfrūti, burkāni, ķirbji, spināti, salāti, zaļie zirnīši, lociņi, skābēti kāposti, mārrutki).
  3. Jālieto polivitamīni.
  4. Jātrenē asinsvadu sistēma.

* Gaidot transportu pieturvietā, tā vietā, lai garlaikotos un šķiestu laiku velti, var, stāvot uz vietas, pacelties pirkstgalos un strauji nostāties uz papēžiem.

* Ik reizi, kad kājas nomazgātas, mitrās pēdas ierīvē ar labi izžāvētu rupjo sāli, bet pēc tam noslauka dvielī.



* Pirms gulētiešanas kājas ierīvē vispirms ar kampara spirtu vai odekolonu, bet pēc tam ar A vitamīnu eļļā, zivju eļļu vai vienādās daļās sajauktu kampara un rīcineļļu.

* Divas reizes dienā, kā arī pēc vannas kājas jāmasē.

Dažādas masāžas

Masāža ar suku

Nepieciešamas 2 vidēji cietas sukas. Izdarot apļveida kustības, ar tām viegli rīvē kājas, sākot no pēdām līdz starpenes krokām. Masāžu turpina, līdz āda kļūst sārta. Pēc tam kājas ieziež ar barojošu krēmu vai eļļu, kas domāts ķermenim, un, lai nomierinātu ādu, vairākas reizes noglauda ar pirkstiem (tādā pašā virzienā kā masējot).

Kāju masāža vannā

Var nopirkt rievainu gumijas vai plastmasas paklājiņu, ieklāt vannā un, stāvot uz tā, kādu laiku pamīņāties.

  1. Jānorūda organisms. Katru dienu vēlamas ūdens procedūras, jo tās uzlabo asinsriti.

* No rīta 3–4 minūtes vēlams norīvēt kājas ar ledusgabaliņiem.

* Katru vakaru pēc darba jāsagatavo kāju vannas.

Tonizējoša vanna

Pirmās 2 dienas kājas uz 5–7 minūtēm iemērc 34 ºC siltā ūdenī. Turpmāk ik pēc 2 dienām ūdens temperatūru pazemina par 1 grādu (līdz 18 ºC). Vannas gatavo 2–3 mēnešus, bet pēc tam pāriet uz aplaistīšanos ar aukstu ūdeni.

 

LASI ARĪ ŠOS RAKSTUS!

Noņems nogurumu kā ar roku! Pašgatavotas bumbiņas kāju vannošanai

Lai viegls solis: ieteikumi kāju veselībai

Smagas kājas, muskuļu raustīšanās. Pazīmes, kas brīdina par vēnu varikozi