Mobilās aplikācijas, kas palīdzēs piepildīt populārākās Jaunā gada apņemšanās

12-01-2018

aplikacijas


Samazināt svaru, ēst veselīgāk, sakārtot personīgās finanses, padarīt savu mājokli mājīgāku – šķiet, šīs ir populārākās lietas, ko teju katru Jauno gadu apņemamies piepildīt. Mūsdienās lielu daļu šo mērķu var palīdzēt īstenot modernās tehnoloģijas, piemēram, mobilās aplikācijas.

Pārpildītās sporta zāles, baseini un kolektīvās tievēšanas lapu uzturētāju aktivizēšanās sociālajos tīklos liecina, ka pievērsties veselīgam, aktīvam dzīvesveidam nopietnāk, kā jau katru gadu, apņēmies ne viens vien. Taču šis ir tikai viens no populārākajiem mērķiem – cilvēki apņemas arī veidot uzkrājumus, vairāk ceļot, biežāk apmeklēt teātri, apgūt jaunas prasmes u.tml. Piemēram, pēc “Twitter” datiem, pērn šī sociālā tīkla lietotāji visbiežāk apņēmās ēst veselīgi, nodarboties ar sportu un atbrīvoties no liekā svara. Otrā populārākā apņemšanās bija vairāk lasīt, bet trešā – iemācīties ko jaunu.

“Pēdējos gados aizvien populārākas kļūst gan kolektīvās, gan arī publiskās apņemšanās, piemēram, veidojot blogus vai lapas sociālajos tīklos, kas lieliski disciplinē, jo tu esi burtiski spiests regulāri atskaitīties par progresu. Taču lielisks palīgs iecerēto mērķu sasniegšanai ir arī dažādas mobilās aplikācijas – tās ir ērti lietojamas, iedvesmo jauniem panākumiem, regulāri atgādina par definētajiem mērķiem, kā arī nodrošina iespēju ērti sekot līdzi to izpildei,” norāda BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Karīna Javtušenko.

Mobilo sakaru operators BITE piedāvā apkopojumu par mobilajām aplikācijām, kuras var palīdzēt sasniegt iecerētos mērķus.

Fiziskās pašsajūtas uzlabošanai
Svara vērošanai un labas fiziskās formas uzturēšanai ir pieejamas neskaitāmas mobilās aplikācijas. Taču viena no populārākajām ir “8fit” – tā lejupielādēta vairāk nekā 5 miljonus reižu. Lai arī kāds būtu lietotāja mērķis, piemēram, samazināt svaru vai palielināt muskuļu masu, šī aplikācija ļauj sekot līdzi uzstādītajam mērķim, kas jāsasniedz astoņās nedēļās. Viss ir vienkārši – aplikācija izveido individuālu vingrojumu kompleksu, bet lietotājam tie ir regulāri un pareizi jāizpilda. Uzdevumu atvieglo fakts, ka šie vingrinājumi pieejami video formātā, turklāt viss vingrojumu komplekss aizņem līdz 20 minūtēm.

Tāpat “8fit” ļauj sekot līdzi uzturam. Tajā apkopotas veselīgu ēdienu receptes, kā arī ir iespēja izveidot maltīšu plānu gan veģetāriešiem, gan cilvēkiem, kas vēlas izvairīties uzturā no liekiem ogļhidrātiem.

Aplikācijas pamata versija pieejama bez maksas, bet maksa par papildu funkcijām, kas ir vairāk saistošas profesionāliem sportistiem, ir, sākot no 5,49 eiro.

Veselīga dzīvesveida uzturēšanai
Bezmaksas mobilā aplikācija “Wellness Coach” ļauj skaitīt soļus, veikt asinsspiediena un miega kvalitātes mērījumus, kā arī sekot līdzi to dinamikai. Tāpat šajā aplikācijā var efektīvi monitorēt pārtikas produktu uzturvērtību – kalorijas, taukus, ogļhidrātus, proteīnus, šķiedrvielas un sāli. Ja izvēlētais produkts aplikācijas datu bāzē nav iekļauts, noskenējot svītrkodu, fakti par to tiek sameklēti dažādās interneta dzīlēs pieejamajās datubāzēs.

“Wellness Coach” var salāgot ar kompānijas “Terraillon” izstrādātajām “gudrajām” ierīcēm – svariem, fitnesa aprocēm, asinsspiediena mērītājiem u.c., kas ievērojami atvieglo datu reģistrēšanu, jo tie aplikācijā tiek saglabāti automātiski, nevis ir jāievada manuāli.

Efektīvai budžeta plānošanai
Mobilā aplikācija “You Need a Budget” jeb YNAB faktiski ir budžeta sistēma, kas lieti noder ne tikai aktuālo tēriņu uzskaitei. Tā mudina ievērot arī četrus vienkāršus noteikumus, kas ļauj uzlabot finanšu situāciju: likt “strādāt” katram eiro, plānot neregulārus izdevumus, ierobežot pārtēriņu un mācīties izdzīvot ar pēdējā mēneša ienākumiem. Tāpat lietotājiem ir pieejamas bezmaksas video lekcijas par pareizu kredītkaršu lietošanu, uzkrāšanas iemaņu veidošanu un citām prasmēm, kas palīdz plānot budžetu efektīvi.
YNAB var lietot gan datoros, gan viedtālruņos. Pirmās 34 dienas aplikācija pieejama bez maksas, gada maksa ir aptuveni 35 eiro gadā.

Mājokļa labiekārtošanai
Lielisks palīgs tiem, kuri ir apņēmušies pamainīt ko interjerā vai labiekārtot jaunu dzīvesvietu, ir bezmaksas mobilā aplikācija “Houzz”, kas kanāla CNN vērtējumā ir īsta “iekštelpu un ārtelpu dizaina vikipēdija”. Tajā atrodami aptuveni 15 miljoni iedvesmojošu augstas kvalitātes interjera attēlu, kurus var atlasīt pēc telpas veida vai interjera stila, piemēram, industriālais, eklektisks, Vidusjūras vai skandināvu. Tāpat ir iespēja veidot savu “ideju grāmatu”, lūgt padomus dizaina konsultantiem, kā arī iegādāties dažādas mājsaimniecības lietas, ieskaitot mēbeles un dizaina priekšmetus, piemēram, lampas utt.

Motivācijas uzturēšanai un atmiņas veicināšanai
Izdzert dienā 5 glāzes ūdens, noskriet maratonu vai piezvanīt pirmdienās mammai, lai novēlētu viņai jauku dienu… Lai arī kāda būtu cilvēka apņemšanās, mobilā aplikācija “Done” palīdzēs to īstenot! Lietotājam ir tikai jāiestata savi dienas, nedēļas vai mēneša mērķi un katru dienu jāatzīmē darāmo darbu sarakstā, kas ir izdarīts un kas nē, bet aplikācija rūpējas par to, lai par šiem mērķiem netiek aizmirsts, sūtot atgādinājumus. Tā fiksē mērķa izpildes progresu, nodrošinot iespēju ērti sekot līdzi panākumiem.

Aplikācija pieejama tikai iOS ierīcēs. Tās bezmaksas versija nodrošina iespēju ievadīt trīs mērķus. Maksa par paplašināto versiju ir aptuveni 3,5 eiro.

Jau ierasts, ka jaunas apņemšanās parasti tiek uzsāktas gada sākumā. Taču pieredze liecina, ka tās tikpat efektīvi var īstenot jebkurā laikā. Piemēram, pēdējos trīs gadus jūnijs Latvijā tiek aizvadīts sievišķības zīmē, jo dāmas tiek izaicinātas vairot savu sievišķo būtību, 30 dienas pēc kārtas tērpjoties tikai svārkos un kleitās. Dzīvesstila bloga autore Līga Andžāne 2015.gada nogalē īstenoja eksperimentu – astoņas nedēļas ilgu cukura “diētu”, kurai pievienojās vairāki simti viņas sekotāju. Bet dzīvesstila blogere Linda tā paša gada aprīlī īstenoja apņemšanos katru dienu izmēģināt jaunu zaļo kokteiļu recepti, bet novembrī uzsāka apņemšanos bez laika ierobežojuma – 100 eksperimenti ar bērniem.

“Svarīgs ir nevis laiks, kad tiek uzsākta apņemšanās, bet gan motivācija to īstenot, jo tieši motivācijas trūkums ir tas, kas ceļā uz mērķi pieviļ visbiežāk. Kādam to stiprināt palīdz mērķis, kādam – līdzcilvēki, bet kādam – tehnoloģijas. Atliek izvēlēties atbilstošāko metodi un sasniegt iecerēto!” tā Javtušenko.

loading...