Kā veselību ietekmē katra Mēness fāze? Ieteikumi, ko katrā no tām darīt

30-09-2017

sieviete_pilnmeness


Mēness fāzes un veselība
Jau kopš seniem laikiem zināms, ka Mēnesim ir ārkārtīgi liela ietekme uz cilvēka veselību. Dzīvojot pēc Mēness kalendāra, iespējams uzveikt kaites un vienmēr justies mundram un dzīvespriecīgam.

Mēness cikls sākas jaunā mēnesī un sastāv no četrām fāzēm. Vispirms parādās tievs sirpis, kas līdzinās burta “p” lokam. Tas pakāpeniski palielinās un iestājas pilnmēness, kad pie debesīm spīd viss apaļais disks. Pēc tam mēness sāk dilt, līdz atkal kļūst redzams tievs disks, kas nu jau atgādina burta “d” loku, bet pēc tam – pazūd pavisam. Starp citu, tieši pēc šīs nosacītās līdzības ar burtiem ir pavisam viegli noteikt, vai mēness ir augošs vai dilstošs – lokam domās jāpievelk svītriņa: ja veidojas burts “p”, nakts spīdeklis pieaugs, bet, ja “d” – dilst. Pilns fāzu maiņas periods ir 29,5 dienas.

Katra no šīm fāzēm atšķirīgi ietekmē cilvēka fizisko un emocionālo stāvokli. Pavisam negaidot rodas savādas garastāvokļa maiņas. Pilnmēness laikā pārņem neizprotams nemiers, nervozitāte un galvassāpes, bet jaunā mēnesī uznāk sagurums un apātija… Ļoti daudzas slimības parādās tāpēc, ka cilvēki cenšas lauzt visus tos bioritmus, kurus mūsos ielikusi pati daba. Ja tas tiek darīts regulāri, pamazām attīstās visādas kaites: kuņģa-zarnu trakta, locītavu un mugurkaula, bronhu un plaušu slimības, traucējumi sirds-asinsvadu, uroģenitālajā un nervu sistēmā utt. Patiesībā no visām šīm likstām var atbrīvoties, un tas nemaz nav tik sarežģīti – tikai jāiemācās sadzīvot ar mēness bioritmiem.

Aug mēness, aug arī spēks
meness4

Pirmais, kas nepieciešams, ir kāds kalendārs, kurā atzīmētas mēness fāzes un dienas. Vislabāk jaunu un veselīgu dzīvi (tāpat kā jebkuru citu darbu) sākt augošā mēnesī – tad veiksme un izdošanās ir gandrīz vai nodrošinātas. Atbilstīgi tam, kā pieaug mēness sirpis, arī cilvēka organismā notiek enerģijas uzkrāšanās un paaugstinās dzīves aktivitāte. Augošs mēness ir pats labākais laiks jebkurām organismu nostiprinošām procedūrām.

Ļoti lielu labumu dos ne tikai nodarbošanās ar fizisko kultūru un sportu, skriešanu, peldēšanu, bet arī vienkāršas pastaigas svaigā gaisā: pamēģiniet, un ar to, ka pašsajūta tiešām uzlabojas, drīz katrs pārliecināsies pats. Taču slodzes šajā laikā nedrīkst būt pārāk lielas – organisms pie tām vēl nav pieradis.

Uzturs šajā periodā tiek sagremots un uzsūkts daudz vieglāk nekā citās mēness fāzēs, tāpēc tieši šajā laikā visvieglāk pieņemties svarā. Ja to negribas, jāsamazina saldumi, miltu un treknie ēdieni, vairāk uzturā jālieto dārzeņi un augļi. Turklāt jauna mēness fāzē organisms kāri uzsūc sevī vitamīnus un mikroelementus, īpaši magniju, kalciju un dzelzi.

Pastiprinās arī medikamentu un no ārstniecības augiem gatavoto līdzekļu iedarbība, tāpēc visu šo preparātu devu var nedaudz samazināt, bet nekādā gadījumā palielināt, jo šajā mēness fāzē iespējamas saindēšanās. Taču nesnauž arī ienaidnieki – mikrobi un vīrusi: tieši augoša mēness laikā visvieglāk saķert ARVI vai gripu, turklāt šīs saslimšanas lielākoties norit smagi.

Sajūtot slimības pirmās pazīmes, nevajag tēlot varoni, pats pareizākais ir likties gultā, ieņemt tableti aspirīna, izdzert glāzi karstas tējas ar medu, silti sasegties un pacensties kārtīgi izsvīst – tas noteikti palīdzēs uzveikt slimību.

Jauna mēness laikā var rasties asinsrites traucējumi, spazmas, galvassāpes. Šajā situācijā labs palīgs ir kontrastduša, kas īpaši veselīga laikā no 1. līdz 7. mēness dienai. Vispirms vienu minūti jāpastāv zem siltas (38–39 ºC) dušas, tad 15–20 sekundes – zem vēsa (20 ºC) ūdens strūklas. Turklāt katru nākamo dienu vēsā ūdens šalti var par 1–2 ºC pazemināt.

Uzmanību! Ceturtajā mēness cikla dienā jāizvairās no lielām fiziskām slodzēm un jāatsakās no ārstniecības procedūrām (ja tās, protams, nav vitāli nepieciešamas), jo šis ir atpūtas laiks.

Pēc 7. mēness dienas līdz pat pilnmēness fāzei fiziskās slodzes pakāpeniski jāsamazina. Šajā periodā labu efektu dod 15–20 minūšu ilgas 30–40 ºC karstas vannas. Tās sagatavojamas vakarā pirms gulētiešanas.

No 11. līdz 13. mēness cikla dienai teicamu rezultātu dod jebkuras organismu (zarnu trakta, aknu, nieru, asinsvadu, locītavu u.c.) attīrošās procedūras, turklāt 11. dienā nenāktu par ļaunu arī pabadoties.

Uzmanību: pilnmēness!
meness3

Pilnmēness laikā cilvēkam ir visaugstākais enerģētiskais pacēlums. Imunitāte ir ļoti spēcīga, taču organisms ļoti slimīgi reaģē uz jebkuru ķirurģisko iejaukšanos: ilgāka ir asiņošana, stāvoklis pēc operācijas smagāks nekā jebkurā cita periodā. Šajā laikā ir bīstami izraut pat zobu: brūce var iekaist un ilgi nedzīt. Daudzās pasaules klīnikās pilnmēness laikā ir atceltas jebkuras operācijas (izņemot ārkārtas). Ja paredzama ķirurģiska iejaukšanās, to vislabāk darīt dilstošā mēnesī: šajā gadījumā tā noritēs bez sarežģījumiem un atveseļošanās būs straujāka.

Nav ieteicama arī spēcīga masāža, adatu un manuālā terapija.

Pilnmēness laikā paaugstinās asinsspiediens, var rasties galvassāpes, tāpēc jau 2–3 dienas pirms šīs fāzes iestāšanās ieteicams sākt lietot urīndzenošos līdzekļus, piemēram, brūkleņu lapu uzlējumu:

* ēdamkaroti žāvētu lapu aplej ar glāzi verdoša ūdens, nostādina, līdz uzlējums atdzisis, tad izkāš. Dzer pa 1/4 glāzes 5 reizes dienā.

Ja asinsspiediens tomēr paaugstinājies, var ieņemt, piemēram, tabletīti korinfāra un pēc tam izpildīt pavisam vienkāršu vingrojumu, kas visai ātri spēj pazemināt asinsspiedienu par 20–30 iedaļām:

* roku īkšķus ieliek dzirdes ejā kā korķi – tā, lai nagu plāksnītes būtu vērstas uz priekšu, un izdara kustības, it kā tiktu tīrītas ausis.

Taču tie vēl nav visi pilnmēness “pārsteigumi”. Paaugstinās arī nervu uzbudinātība, var krasi pasliktināties garastāvoklis, sākties histērija. Tieši šajā periodā notiek visvairāk pašnāvību nekā citās mēness fāzēs.

Lai mazinātu nervu spriedzi, talkā jāņem elpošanas vingrojumi.

* Lēni ieelpo caur degunu, tad tikpat lēni izelpo. Katras ieelpas laikā jāseko, lai pleci atslābinātos.

Palīdzēs arī šādi ieteikumi.

* No rīta viss ķermenis jānorīvē ar vēsu ūdeni, bet vakarā stundu pirms gulētiešanas sagatavo 37–38 ºC siltu vannu ar jūrassāli. Peldes ilgums – 15–20 minūtes.

* Vairākas reizes dienā sirds apvidu un “trešās acs” vietu ierīvē ar sandalkoka eļļu un balto ziedu (jasmīna, lotosa, lilijas, gardēnijas) aromātiskajām eļļām.

* No rīta, dienā un vakarā dzer baldriāna uzlējumu (nevis tabletes): 2 ēdamkarotes sasmalcinātu sakņu aplej ar 2 glāzēm verdoša ūdens, pusstundu nostādina, tad izkāš. Lieto pa 2 ēdamkarotēm pusstundu pēc ēšanas.

Baldriāna uzlējums ir pavisam vienkāršs, taču pārbaudīts līdzeklis, kas īpaši labi palīdz tieši pilnmēness laikā. Savukārt, gatavojot parasto tēju, tai var pievienot tējkaroti sasmalcinātu melisas lakstu.

Pilnmēness laikā biežākas mēdz būt arī epilepsijas lēkmes. Tās mazināt vai pat novērst palīdz šāds vingrojums:

* ar labo roku aptver un spēcīgi saspiež kreisās rokas mazo pirkstiņu un zeltnesi un tur tik ilgi, līdz stāvoklis uzlabojas. Vasarā epileptiķiem ļoti ieteicams 2–3 minūtes pastaigāt basām kājām pa rasu, bet ziemā – pa sniegu.

Karalis ir miris. Lai dzīvo karalis!
saulemeness

Beidzot arī parādījies jauns mēness – laiks, kad pagājis viens nakts spīdekļa mēnesis un sākas nākamais. Aptuveni dienu vai divas pirms tam mēness vispār nav redzams, taču tieši šajā laikā tas visspēcīgāk iedarbojas uz cilvēkiem. Zinātnieki šo fenomenu skaidro ar to, ka šajā periodā Mēness un Saule atrodas Zemei vienā pusē un to iedarbības spēks summējas.

Jauna mēness laikā cilvēkam ir dzīvības spēku aktivitātes izsīkums. Šķidrumu spiediens organismā samazinās, kas var kļūt par smagu pārbaudījumu hipotoniķiem, kuriem asinsspiediens jau tā ir zems. Tāpēc ļoti svarīgi uzņemt pietiekami daudz šķidruma: augu novārījumus un uzlējumus, minerālūdeni, svaigi spiestas sulas bez cukura un sāls. Paaugstinās arī asinsrece, un palielinās infarktu, insultu un trombožu risks. Lai tas nenotiktu, visu jauna mēness periodu ik vakaru pēc ēšanas ieteicams ieņemt sasmalcinātu aspirīna tabletīti, kas šķidrinās asinis.

Jauna mēness laikā organisms pārdzīvo spēcīgu stresu, bet spēku izsīkums nereti izraisa depresiju.

Pret to palīdz speciāla masāža, kas paaugstina organisma tonusu:

* vairākas reizes dienā apļveida kustībām izmasē katru rokas pirkstu, sākot no spilventiņa līdz pat pamatnei (masāžu sāk ar mazo pirkstiņu).

Uzmundrināties un paaugstināt asinsspiedienu palīdz aromterapija. Telpā var novietot trauciņu ar verdošu ūdeni, kurā iepilināti 1–2 pilieni piparmētras vai melisas ēteriskās eļļas, uz galda var nolikt šķīvīti ar sagrieztu citronu vai nomizotu apelsīnu – tas viss būtiski mazinās sagurumu un nespēku. Bet, lai efekts būtu vēl izteiktāks, vēlams, lai apģērbā būtu sarkanie un oranžie toņi. Vēl šajā periodā ieteicams atteikties no sintētikas, zīda un lina. Ziemā pats piemērotākais ir vilnas, bet vasarā – kokvilnas apģērbs.

Vakaros vismaz 10–15 minūtes vajadzētu skatīties uz sveces liesmu.

Ēdienkartē šajā periodā var iekļaut gaļas, treknus, saldus un miltu ēdienus, neaizmirstot arī pikantās garšvielas. Var dzert karstvīnu, kafiju un kakao, aizliegts nav arī neliels mēriņš degvīna pie pusdienām. Ieteicams lietot tonizējošos līdzekļus: alveju, kalanhoju, Ķīnas citronliānu, žeņšeņu.

Jauna mēness dienās ir īstais laiks doties uz pirti vai saunu, kārtīgi izsvīst un izpērties. Taču pats galvenais, kas jādara šajā periodā, – kārtīgi jāatpūšas: vairāk jāguļ un jāuzturas svaigā gaisā. Jāpatur prātā, ka priekšā atkal ir jauns mēness mēnesis, kam vajadzēs atbilstoši pieskaņoties, lai būtu vesels.

Pašas smagākās visā mēness ciklā ir 4., 8. un 22. diena, kad organismā notiek pārorientēšanās, kas prasa daudz enerģijas. Šajā laikā veselībai veltāma īpaša uzmanība: ja iespējams, jāatliek visi darbi (īpaši smagie) un vairāk jāatpūšas. Uzturam jābūt ļoti vieglam: svaigi augļi, dārzeņi ogas un to sulas, biezputras, kas vārītas no kafijas dzirnaviņās samaltiem rīsiem vai griķiem.

loading...